Pagina's

zaterdag 19 juli 2014

Mara blouse

 Een tijdje geleden kreeg ik een berichtje of
ik mee wilde doen aan een actie van
Companie-M. Op de verschillende blogs
had ik al veel leuke creaties met de patronen
van Companie-M voorbij zien komen, dus
ik hoefde niet lang te twijfelen om mij op
te geven. (en de langere tijd tot de deadline
was ook erg fijn, zo in de verbouwing hier ; )




Je kunt het bericht over de Mara blouse verder
lezen op het blog van Companie-M. Vanaf vandaag, 
op deze tropische dag, is mijn berichtje 
daar te lezen:
http://compagnie-m.com/mara-blog/



(ik zit nu dit berichtje te typen in de
woonkamer die nu bijna is 'ontruimd' voordat
de stukadoor maandag verschijnt .. heerlijk
weertje om even bezig te zijn, ehum ; )


---------------------------------------------------------------------


Al veel leuke creaties had ik voorbij zien komen. 
Dus toen ik een berichtje kreeg voor een actie 
met een patroontje van Companie-M, heb ik mij 
dan ook direct aangemeld!

De Mara blouse is het eerste patroontje
van An, de oprichtster van Companie-M. 
Met deze actie wil ze de Mara blouse
weer opnieuw in het zonnetje zetten.

Naar de stof heb ik een tijdje gezocht. 
De blouse heeft een 'touche of vintage' 
zoals An zelf schrijft, dus ik zocht een
stofje in die stijl. De keuze viel voor het
stofje 'le bassin des bateaux', van Atelier 
Brunette. Een heerlijk stofje voor 
de zomer!




Het is een heerlijk patroon om te volgen; Kan niet fout gaan! Het patroon
wordt stap voor stap uitgelegd, voorzien van foto's. Dus ook geschikt
voor beginners. (kan ik nog iemand overhalen? ; )




Het patroon geeft verschillende opties voor de mouwen.
De vlindermouw vond ik het beste passen bij dit
zomerblousje.







Ook aan de details is gedacht! Een knoopje op een 'stokje'
moest er bij. In de winkel twijfelde ik nog of dit 'de' knoop
zou worden, maar .. voila! Lijkt toch alsof het er voor
gemaakt is? Het zeiltje dat terugkomt in het knoopje?
Of schiet ik nu door?!


En nu op model (met uitzicht over het Friese water):









Knoopjes: Bij de lokale stoffenwinkel

3 opmerkingen: