Pagina's

dinsdag 18 maart 2014

Jurk uit de serie: Makkelijk en snel aan

Deze jurk maakte ik afgelopen winter en is echt makkelijk en zo af. Ik heb inmiddels ook al een groene versie af, ook leuk, maar nog niet op foto vastgelegd. In het patroon staat dat je 1,75 à 1,80 m stof in de lengte nodig hebt, maar ik maakte de jurk uit een coupon van 1,50 bij 1,50.

Na een hele tijd in zwangerschapsmode te hebben gelopen, had ik een paar goedzittende jurken nodig. Jurken die een buikje wat kunnen camoufleren, want dat duurt nog wel even totdat het er weer wat op lijkt. Daar ga ik wel vanuit natuurlijk, maar er zijn er die roepen dat het blijft, hmm.



De waterval-hals had wat mij betreft wel wat lager mogen vallen. Voor het volgende exemplaar pas ik het patroon daarvoor aan. Het stofje voor de zomerversie is al in huis.

Patroon:   Knipmode 11 / 2013, online patroon: KM1311-22-23
Stof:         Stoffenspektakel

1 opmerking:

  1. Dat heb je mooi gedaan! Heel toevallig heb ik exact dit patroon ook al een tijdje klaar liggen om te maken. Leek mij leuk (en lekker warm) om het jurkje van sweater-stof te maken. Hopelijk kom ik er eens aan toe zodra de scholen weer beginnen ;-)

    Bedankt voor het weer onder de aandacht brengen!

    BeantwoordenVerwijderen